Catering Dietetyczny dla Ciebie

Dla kobiet w ciąży i karmiących

Jest  to indywidualnie dobrana dieta mająca na
uwadze zapotrzebowanie podyktowane wieloma czynnikami wynikającymi ze specyfiki
okresu ciąży oraz po urodzeniu dziecka. Planowanie ciąży, jej trwanie i okres
karmienia piersią to doskonała okazja do wprowadzenia zmian w swoich nawykach
żywieniowych. Sposób żywienia kobiet przed ciążą oraz w podczas jej trwania
mają ogromny wpływ na przebieg ciąży a także
na zdrowie dziecka. W czasie ciąży wzrasta zapotrzebowanie na energię,
witaminy oraz składniki mineralne. „Nie oznacza to jednak, że trzeba jeść za
dwoje, ale dla dwojga.” Najważniejsze aby dieta była odpowiednio skomponowana i
zbilansowana, może to również pomóc złagodzić typowe dla ciąży dolegliwości ze
strony układu pokarmowego, takie jak zgaga, zaparcia, czy mdłości. Po
skończonym karmieniu piersią proponujemy także pomoc i doradztwo w powrocie do
formy sprzed ciąży.

Bez Glutenu

Dietę bezglutenową stosują osoby uczulone na gluten i chorujące na celiakię. Gluten
jest to białko roślinne, występujące w ziarnach zbóż: pszenicy, jęczmienia,
żyta oraz owsa. Gluten stanowi także składnik mąki – sprawia, że po zmieszaniu
z wodą staje się ona ciągliwa i kleista. Nie zaleca się stosowania tej diety
ludziom zdrowym, ze względu na fakt iż wykluczenie z jadłospisu zbóż bogatych w
gluten wiąże się ze zbyt małą ilością węglowodanów, potrzebnych organizmowi do
prawidłowego funkcjonowania. Jeśli nie jesteś alergikiem ani nie chorujesz na
celiakię, staraj się aby gluten pojawiał się jako stały składnik w twoich
posiłkach.

Wegetariańska

Dieta ta to indywidualnie dopasowane menu dobierane zgodnie z charakterem  stosowanej odmiany odżywiania wykluczającej
konkretne produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta ta obfituje w warzywa i
owoce, pełne ziarna zbóż, rośliny strączkowe oraz nabiał. Wyeliminowane zostały
produkty zwierzęce, takie jak mięso i ryby, przy czym istnieje możliwość
przywrócenia dań z ryb. Wykluczenie z diety mięsa oznacza także zamianę
niezdrowych tłuszczy zwierzęcych na tłuszcze pochodzenia roślinnego bogate w
nienasycone kwasy tłuszczowe, co działa zbawiennie na układ krążenia.

Proponowane opcje:

Weganizm

W diecie występują wyłącznie produkty pochodzenia roślinnego. Wyklucza się mięso, ryby,
jaja, mleko i przetwory mleczne oraz miód.

Laktowegetarianizm

Dieta nie zawiera mięsa, ryb oraz jaj. Spożywanymi produktami odzwierzęcymi są jedynie
mleko i jego przetwory.

Laktoowowegetarianizm

Polega na ograniczeniu w diecie spożywania mięsa i ryb, Dopuszcza się jednak spożywanie
mleka i jego przetworów, jaj oraz miodu.

Owowegetarianizm

Dieta nie zawiera mięsa, ryb, mleka i przetworów mlecznych. Dopuszcza się jednak
spożywanie jaj.

Ichtiowegetarianizm
(pescowegetarianizm)

Rodzaj pół-formy wegetarianizmu, w której wykluczeniu z diety podlegają wszelkie
produkty mięsne. Dopuszczone są ryby, mleko i przetwory mleczne, jaja, miód a
także produkty pochodzenia roślinnego.

Pollowegetarianizm

Kolejna pół-forma wegetarianizmu. W diecie mogą pojawiać się wszystkie produkty
pochodzenia zwierzęcego, z wyjątkiem czerwonego mięsa. Zawiera białe mięso,
drób, mleko i przetwory mleczne, jaja, miód oraz produkty pochodzenia
roślinnego.

Bez Laktozy

Dieta dla osób nie tolerujących laktozy z mleka i produktów mlecznych. W naszej diecie nabiał zastępujemy równie pysznymi zamiennikami jak np. mleko migdałowe czy ryżowe. Dzięki temu można delektować się pyszną i zbilansowaną dietą bez ryzyka wystąpienia niekorzystnych objawów nietolerancji laktozy.

Diabetyka

Diabetycymuszą szczególnie uważnie przestrzegać zaleceń i pilnować składu posiłków.
Nasza dieta, stworzona dla osób cierpiących na cukrzycę zapewni organizmowi
dostarczenie wszystkich niezbędne składniki bez ryzyka niekorzystnej zmiany
poziomu cukru. Dieta dla Diabetyka nie
jest przeznaczona tylko dla osób z cukrzycą, kierujemy ją także do osób,
które zauważyły podwyższony poziom cukru we krwi. Można ją traktować jako
prawidłową formę odchudzania. -obrą i co równie ważne – zdrową!

 

Indywidualna

Dieta tworzona np. według zaleceń lekarza, dietetyka czy koncepcji własnej.
Alternatywa dla osób które mają jakieś zalecenia lub wymagania co do
konkretnego rodzaju diety. Możliwa jest także konsultacja z naszym dietetykiem
w celu dokładnego jej ułożenie i zbilansowania.

Alergika

Polega na wyeliminowaniu z diety pokarmu wywołującego alergię, to ważny element kuracji,
który złagodzi dokuczliwe objawy. Alergia pokarmowa pojawia się, kiedy układ
immunologiczny organizmu błędnie ocenia konkretny składnik pokarmowy (zazwyczaj
białko) jako szkodliwy, powoduje to reakcje obronne poprzez produkcję
przeciwciał. Jeśli dany składnik zostanie wyeliminowany z menu alergika,
znikają także męczące symptomy.

Dane kontaktowe

Zachęcamy do kontaktu
-w razie pytań bądź wątpliwości.